Die Internet Time Alliance (Jane Hart, Harold Jarche, Charles Jennings, Clark Quinn) hat den vierten Jay Cross Memorial Award Michelle Ockers zugesprochen. Michelle Ockers ist eine in Australien lebende Expertin, die Unternehmen und Organisationen dabei unterstützt “zukunftsfähige lernende Organisationen” zu werden. Auf ihrer Webseite und ihrem Blog finden sich u.a. Videos, in denen sie ihre zentralen Lernerfahrungen des jeweils zu Ende gegangenen Monats darstellt (“What I learned April 2019” etc.).
Michelle Ockers wurde vor wenigen Wochen von convergencetraining.com interviewt. Zu dem gut einstündigen Gespräch finden sich auf dieser Seite eine Videoaufzeichnung und ein Transkript. Die folgenden Aspekte wurden in diesem Interview behandelt:
Was ist eine lernende Organisation?
a learning organization is an organization that is good at creating knowledge, acquiring knowledge, and transferring knowledge and then using both the knowledge that’s being shared as well as what’s been created to be able to change behavior appropriately
Michelle Ockers, https://www.convergencetraining.com/blog/how-to-become-a-learning-organization
Warum sollte man danach streben, eine lernende Organisation zu sein?
So being a learning organization is about being able to adapt. To see what’s going on around us. To make changes in not only how we engage with customers, for instance, and in the service and products we offer, but how we work internally to bring that all to life and to make sure we can deliver something new, something more appropriate, something more effective.
Michelle Ockers, https://www.convergencetraining.com/blog/how-to-become-a-learning-organization
Was sind Charakteristika einer lernenden Organisation?
1) A supportive learning environment
a) Psychological safety (Fragen stellen, Fehler bzw. Nicht-Wissen zugeben, etc.)
b) Time for reflection (After Action Reviews, Job Pre-Mortem, etc.)2) Concrete learning processes and practices (training, performance support, kaizen, hackathons, experiments, systematically listening to customers, unconferences, cross-functional teams, etc.)
3) Leadership that reinforces learning (especially trust, collaboration, sharing)
4) Purpose (working on a collective “why statement” etc.)
Michelle Ockers, https://www.convergencetraining.com/blog/how-to-become-a-learning-organization
Das Interview bzw. das Transkript beinhaltet viele Beispiele und Verweise auf wichtige Quellen zu den Diskussionen um die behandelten Themen und Aspekte. Lesenswert.
Beitragsbild by Loenfeldt (artbylonfeldt)
Schreiben Sie einen Kommentar